Ja då är vi äntligen på plats, och första riktiga semesterdagen är slut.
Igår var det resdag, denna gång flög vi från Landvetter. Det ska vara lika långt till Landvetter som till Rygge, men det är bättre väg till Göteborg så resan kändes mycket kortare.

Här sitter ressällskapet och äter frukost innan avfärden, det är bara jag som väntar tills vi är framme i Spanien:(..självvalt, ja ni som känner mig vet säkert varför;)

Resan gick riktigt bra, jag hade laddat ner två filmer så när dom var färdiga så var det dags att landa.

Denna gång har vi faktiskt hyrt bil, känns bra och förhoppningsvis blir det några utflykter.

Vi stannade vid Carrefour och handlade, så Rajje kunde fixa middag till oss:)

Här är han i gång...och som vanligt smakade det mumma han är redig får man allt säga.

Nya cyklar har vi köpt, så jag och Rajje testade dom med en tur ner till havet...tittar ni riktigt noga så ser ni honom i plurret, jag hade naturligtvis badat också om det inte hade varit så att någon var tvungen att passa cyklarna;)

Efter våran tur tog jag och pappa en liten provtur...och med min tur så lyckades jag cykla på två häftstift, typiskt.

Punka...på min nya cykel. Så det fick bli en tur till affären och köpa ny innerslang.
Efter det tog gubbarna sig en längre tur och vad händer då...jo Rajje får punka också, två gånger på samma dag. ps. det var samma cykel:((

Medans dom var ute och cyklade så ville mamma ta en sväng till kinesen, hon bara älskar dessa affärer...finns allt, ett par byxor, tofflor och läppglans blev det. Vill bara förtydliga...det var inte jag som handlade.

Nu på kvällen tog vi en kvälls promenad, ner till sjön och tillbaka. Här blev det en lite paus, det var något som fångade vårat intresse...

...detta var vad vi såg, en sak som faktiskt är billigare hemma i Sverige...mycket billigare

Det var väldigt tomt på gatorna, man undrade lite varför...det var en helt underbar kväll riktigt ljummet.
Efter en stund förstod vi varför det var så folktomt....alla tittade på tv, fotboll lockade, det var fullt på barerna och man kunde höra glädjetjut, så antagligen gick det bra för laget dom hejjade på:)

Lyser fint på terassen...nu blir det att titta på Bron och sedan krypa till kojs.

Snart tisdag = tandläkare

Ha det bra ni där hemma..:)